Počitniški naravoslovni teden 2019

Prvi teden v juliju se je končal 17. počitniški naravoslovni teden, ki je potekal v organizaciji Medobčinske LAS Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ter RKS OZ Ormož. Skupina mlajših osnovnošolcev je s pomočjo literature, ekskurzij in delavnic preživela prijeten in poučen teden v skupini sovrstnikov.

Prvi dan so se odpravili v ormoški grajski park, kjer jim je soavtorica knjižice Skrivnosti grajskega parka, Katarina Vaupotič, prebrala zgodbico o grofici Irmi, njeni ljubezni do parka in nenavadnih ljubljenčkih, nato pa se je z njimi sprehodila do grajske grobnice. Po poti nazaj so si ogledali nekatera zanimiva drevesa ter v hladu prostorov RKS OZ Ormož likovno ustvarjali na temo dneva.

Drugi dan tabora so se otroci družili s strokovnimi delavci ormoške enote Pokrajinskega muzeja Ptuj – Ormož. Na ustvarjalen način so spoznali, kako se prepletajo narava, zgodovina in etnologija. Delavnico je vodila Nevenka Korpič.

Sreda je bila namenjena ogledu Ormoških lagun, ki so leta 2017 postale naravni rezervat razglašen z vladno uredbo. Ornitolog Dominik Bombek iz DOPPS je skupino popeljal po učni poti skozi gozd, kjer je mladim predstavil bogato rastlinstvo in živalstvo, poseben poudarek pa je posvetil ptičjemu petju in oglašanju ter opazovanju z daljnogledom. Otroke pa so najbolj navdušili vodni bivoli, ponica Robida, koze in mlaka na končni postaji.

In če so v sredo z občudovanjem opazovali let ptic, so odgovor na vprašanje, ali bi lahko tudi človek poletel kot ptica, iskali četrti dan na letališču v Moškanjcih, kamor so se popeljali z vlakom. Ogledali so si motorni in jadralni hangar ter opazovali poletanje in pristajanje letala Cessna. Posebno pozornost otrok je pritegnil tudi mačji mladiček Čarli, ki jih je spremljal na vsakem koraku.

Zadnji dan tabora je bil posvečen pogovoru o metuljih. Spoznali so razvojni krog metulja, različne vrste so si ogledali v literaturi, v živo pa so se srečali z gosenicami sviloprejke. Za zaključek so izdelali krmilnico za žuželke ter pogumno odgovarjali na novinarska vprašanja novinarke Urške Maučič.

Otroški počitniški tabor Trije kralji 2019

Medobčinska lokalna akcijska skupina za preprečevanje zasvojenosti s sedežem na Območnem združenju Rdečega križa Ormož, v letu 2019 organizira že 21. otroški počitniški tabor na Pohorju. Tako kot prejšnja leta ga bomo izpeljali na Treh kraljih, namenjen pa je učencem osnovnih šol občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž.

Vsebinsko bogat tabor, ki bo potekal od 22. do 27. julija, bo vsakemu udeležencu nudil, da preživi prijeten in aktiven počitniški teden med svojimi vrstniki, pridobi nova znanja, se na nekem področju izkaže in potrdi, spozna nove prijatelje, s "starimi" pa prijateljstvo še okrepi.

Prispevek staršev znaša 150,00 EUR in ga je možno poravnati v več obrokih.

Vse informacije v zvezi s taborom lahko starši dobijo v pisarni RKS OZ Ormož, Ptujska 8 f  ali na tel. št. 02 7417 050. Vabljeni.

Radosti in pasti nove tehnologije

Medobčinska lokalna akcijska skupina za preprečevanje zasvojenosti na področju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž, ki je 11. novembra praznovala 20 let svojega delovanja, zraven tradicionalnih preventivnih projektov, kot so Mali raziskovalec, Otroški počitniški tabor na Treh kraljih in Raziskovalni tabor, vsako leto, meseca novembra, organizira dogodek, namenjen različnim ciljnim skupinam.

V letošnjem letu smo se odločili v našo sredino povabiti Miha Kramlija, psihoterapevta in vodjo Klinike za zdravljenje nekemičnih zasvojenosti v Novi Gorici ter tako skupaj z RKS OZ Ormož organizirali predavanje na temo zasvojenosti z novimi tehnologijami. Naši gostitelji so bili strokovni delavci OŠ Velika Nedelja, kjer je bila šolska jedilnica skoraj premajhna za vse, ki se jim zdi obravnavana tematika še kako aktualna.

"Najprej moram poudariti, da z virtualnim, ki podpira realno, ni nič narobe", je svoje predavanje pričel Miha Kramli. "Nova tehnologija ni grožnja, ni nekaj negativnega. Virtualno, ki podpira realno, je treba raziskovati, nadgraditi, saj lahko deluje tam, kjer človeška roka ne more. Nova tehnologija nam omogoča čudovit napredek in tega se lahko veselimo. Nevarnost se pojavi, ko človek v virtualnem išče in dobi prav to, česar mu v realnem življenju manjka – to, kar bi sicer lahko z nekaj truda najbrž dobil, vendar je lažje iti v virtualno in tam prevzeti vlogo junaka. In z vsakim obiskom virtualnega sveta se bolj oddaljuje od resničnosti."

Predavatelj je opozoril, da nove tehnologije segajo prav do najmlajših: "Ko otrok na elektronski igrački pritisne gumb, zamuka krava. Nato pritisne na drug gumb in zakikirika petelin. Vsi ti zvoki so intenzivni in zraven njih se pojavijo tudi intenzivne barve. Če otrok na tovrstnih napravah preživi štiri ure na dan, se njegovi možgani prilagodijo na intenzivnost njihovih zvokov in barv. Ko tega otroka odpeljemo v naravo, postane nestrpen, zdolgočasen in hoče nazaj domov. Narava tako izgublja vpliv oblikovanja, navdihovanja, sprostitve in terapevtskega učinka. Narava otroku postane siva cona. Ko otroci pritiskajo na gumbe in konzumirajo intenzivne barve ter zvoke, se osredotočajo na to, kar se vidi in sliši. S tem se mladim ljudem oteži, včasih celo onemogoči abstraktni način razmišljanja in postavitev avtonomne vesti. Včasih so otrokom zvečer brali pravljice, veliko se je pelo in pogovarjalo in takrat so v možganih nastali zametki za razumevanje, da v življenju obstajajo stvari, ki jih ne vidimo in ne slišimo – torej stvari, ki nas presegajo. Z razmišljanjem, domišljijo, ustvarjanjem in branjem nastaja notranji kompas, ki mu v stroki pravimo avtonomna vest. Ljudje brez avtonomne vesti in sposobnosti abstraktnega razmišljanja pa delajo prav to, kar jim narekuje kapital. Ravnajo se po tem, kar je trend. Danes v enem dnevu dobimo toliko podatkov, kolikor smo jih prej dobili v dveh letih. Ker možgani tega seveda ne morejo sprocesirati, so naredili varovalko – predelajo zgolj tiste podatke, ki so lahki, lagodni in prijetni. Tiste podatke, ki od nas zahtevajo neke ambicije in cilje, pa dajejo v ozadje".

Predavatelj je razložil, da pri zasvojenostih z novimi tehnologijami ločimo štiri stopnje:če svojemu otroku rečemo, naj pride na kosilo in otrok pride takoj, poje, se pri mizi pogovarja in ne hiti nazaj za zaslon, temu pravimo vzorec. Če otroku rečemo, naj pride na kosilo, le-ta pa se dolgo časa obotavlja, je med kosilom ves nervozen, hrano hitro zmeče vase in takoj pohiti nazaj – temu pravimo navada. Ko se otrok želi kosilu odpovedati zaradi potrebe po virtualnem in mu moramo groziti z izklopom interneta ali zaplembo računalnika, pridemo do tretje stopnje, ki ji pravimo prisilno vedenje. V tej točki otrok ne more več samoiniciativno opravljati vsakodnevnih opravil, temveč se jih loti zgolj ob grožnji, ob zunanjemu pritisku, kar pomeni, da nima lastnih kapacitet, s katerimi bi prekinil igranje. In potem je tukaj še četrta stopnja, v kateri morajo starši svoje otroke od računalnikov ali telefonov odstraniti prisilno, otroci pa se na to odzivajo agresivno, celo s fizičnim obračunavanjem.

Miha Kramli ugotavlja, da več kot polovica otrok prosti čas preživlja v virtualnem svetu. Ena od splošnih varovalk, da bi preprečili zasvojenost z novimi tehnologijami je ta, da osnovnošolec ne bi smel biti lastnik pametnega telefona, tablice ali računalnika, lahko pa jih uporablja. Že s tem, da starši onemogočijo lastništvo pametnega telefona, vendar mu vseeno dovolijo uporabo s prostorsko in časovno omejitvijo, dosežejo veliko. Nekateri otroci so seveda osebnostno dovolj dorasli za novo tehnologijo, vendar se moramo prepričati, da je otrok dozorel, preden postane lastnik naprave.

Anketa o rabi allkohola in drugih drog, 2016

Analiza stanja oziroma raziskava rabe drog sodi med aktivnosti, ki jih praviloma načrtuje vsaka LAS na začetku svojega delovanja. Tudi mi smo jo - in jo uspešno izvedli, v letu 2016 že petič.

©2019 Oblikovanje in izdelava spletne strani Kabi d.o.o.